streda 1. júna 2016

Top 5 hororových kníh za mesiac máj!

Hovorí sa, že máj je lásky čas...
...no dobre, ale aj vhodný mesiac na čítanie hororov:-D
Pod ruku sa mi dostali tieto skvosty a pri každej z týchto kníh ma mrazilo, niektoré som dokonca ledva dočítala, a to už je čo povedať!
Knihy som očíslovala podľa stupňa desu, ktorý obsahovala:

Horor číslo 5 - William Peter Blatty: Vyháňač diabla



- stará klasika, ktorú som zháňala 5 rokov, odkedy som sa dopočula, že podľa nej bol natočený film "Exorcista". Všade bola vypredaná, po antikvariátoch nedostupná, až sa na mňa usmialo šťastie a našla som ju v jednom zašitom antikvariáte v Bratislave.

Zhltla som ju za tri dni. Očakávala som prežívanie väčšieho desu, keďže som o tejto knihe čítala recenzie, že v dobe, kedy vyšla, vyvolala silný závan hrôzy a desu. Ľudia z nej boli zhrození a dlho sa udržiavala na popredných miestach "najdesivejšej knihy" roka.

Zrejme to bude touto skazenou dobou, lebo som z nej nebola zdesená natoľko, aby som sa bála otáčať strany alebo zaspávať večer sama v posteli... No istý závan nechutnosti a istého rešpektu, ktorý som voči nej pociťovala počas čítania, v sebe mala, a tak ju zaraďujem do tohto úzkeho výberu. Predsa len, je to klasika a má v sebe to čaro "old school horror-u".









Horor číslo 4 - Nick Cutter: Hlbina

- spisovateľ Nick Cutter je pre mňa druhým, psychopatickejším Stephenom Kingom. V jeho knihách sú isté pasáže brutality, morbidity a obscénnosti, ktoré vo mne pri čítaní síce vzbudzujú odpor, ale aj napätie a chuť dozvedieť sa, čo bolo ďalej... 

A tak hltám príbeh, vychutnávam si ho, bojím sa, čo sa stane s hlavným hrdinom, ktorého psychika sa počas deja ostro narúša, a dúfam, že to čítanie nenaruší aj moju psychiku (ešte viac, ehm). Táto kniha mala, oproti jeho taktiež skvelému dielu "Oddiel", bizarnejší koniec, ale nezaprie sa jej invenčnosť, pútavosť, bizarnosť a najmä - celý príbeh sa odohráva "v hlbinách temnôt", takže tí, čo trpia klaustrofóbiou a strachom z tmy, by ju nemali čítať!










  
Horor číslo 3 - Mark E. Pocha: Krajina kanibalov



- Mark E. Pocha je slovenský spisovateľ hororov, úspešný absolvent UKF-ky v Nitre. Krajina kanibalov je jeho prvým väčším dielom a je to útly paperback. Objednala som si ho hneď, ako to bolo možné, a prečítala ju za dva dni, lebo som si ju chcela vychutnať. Ako sa už na obale knihy píše "Peklo existuje. Sú však aj horšie miesta.", po prečítaní to bola pravda! 

Prvá polka knihy sa odohráva v takom ľahkom, výletnom duchu... no a tá druhá je čistý psychopatický masaker... Krvavé scény a znásilňovačky robili problém pri čítaní dokonca aj mne, ostrieľanej čitateľke a diváčke všelijakých nechutností... No dala som to! A po prečítaní tejto útlej knihy, ktorá v sebe skrýva čistý horor v krištalickej forme, som mala nechutný, zvieravý pocit v žalúdku. Mark E. Pocha je rozhodne skvelý autor a jeho kniha v mysli človeka zanechá stopu...











Horor číslo 2 - Jack Ketchum: Dívka od vedle

- najprv som videla film... potom som sa dozvedela, že bol natočený podľa knihy Jacka Ketchuma... a tú knihu som si rozhodne chcela prečítať!

Keď "Noir Horror" vydalo edíciu "Moderní díla hororu", chňapla som po tomto diele ako vyhladovaná šelma. A prečítala ho za jeden deň.

Prvú polovicu som čítala s ľahkým očakávaním typu "kedy sa tam udeje čosi fakt zlé" a ono to prišlo... a bolo to horšie, než som čakala, desivejšie než vo filme... A táto kniha vo mne ako jediná vyvolala pocit výčitky, že som svedkom čohosi nesmierne zlého, a predsa chcem vedieť, čo sa stane ďalej, takže som sa cítila rovnako bezmocne, ale aj vinne zároveň, ako chlapci v knihe, ktorí buď ubližovali tomu dievčaťu alebo sa len "nevinne" prizerali. A bol to hnusný pocit... Po prečítaní som zo seba bola znechutená, ale aj z ľudstva, že je niečoho takého schopné...
Ako hovorí o tejto knihe S. King: " Otáčať stránky sa síce budete desiť, ale otáčať ich budete." - s. 302










Horor číslo 1 - F. R. Tallis: Brány pekel


- kniha ma zaujala podľa obálky. Autor bol pre mňa čírou neznámou, ale vydavateľstvo Baronet mám rada, našla som ju dokonca v akcii, tak som si ju kúpila.

Horko-ťažko som ju prečítala za týždeň a prečo? Pretože som pri tejto knihe mala neodbytný pocit čohosi zlého, čo sa mi usadilo v hlave počas jej čítania... Neviem či som si to nahovárala alebo nie, no isté je, že už ju 2x nikdy neprečítam... a to istotne nie v noci. Asi prvá hororová kniha, po ktorej som mala šialene zlé sny...

Kniha mala v sebe všetko, čo sa od hororu očakáva - brutálne krvavý opis istých scén, vyháňanie diabla, neustály strach, ktorý poháňa vpred hlavného hrdinu, ale aj čitateľa, zohavovanie priateľky hlavného hrdinu a jej pomalý úpadok, a tak pod. A obsahovala veľa podložených faktov, buď z histórie či z mytológie, z ktorých čerpala, takže to pridávalo na vierohodnosti deja.

Na 1. miesto ju dávam, pretože som počas celého čítania mala nechutný pocit... a to skoro vždy čítam rada. No pri tejto knihe som vôkol seba cítila čosi zlé... A vkrádalo sa mi to do hlavy skrz ten dej. 


Zaujímal by ma aj Váš názor, či ste už niečo z toho čítali... poprípade či ste mali pri niektorých dielach podobné pocity ako ja:-)   

DyingAngel
    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára