sobota 6. augusta 2016

Evil Dead (Lesný duch)

" Najdesivejší film, aký kedy okúsite! "

K filmu Evil Dead patria dva typy divákov - jedni preferujú starú "old school" verziu tohto úžasného hororu z r. 1981, druhí zas jeho "remake" z r. 2013. Ja sa osobne zaraďujem medzi tých druhých - stará verzia má taktiež svoje čaro, ale nová verzia ma oslovila viac a patrí k mojim obľúbeným hororom. Zrejme to bude celkovou temnou atmosférou lesa, ktorú v ňom dokázali vykúzliť, hlavnou herečkou, ktorá mi bola dosť sympatická, aj ostatnými hereckými výkonmi, ktoré boli rovnako presvedčivé, nehovoriac o dobre zvládnutých krvavých scénach, pri ktorých mi nebolo všetko jedno... Bola som vo väčšom napätí, než pri starej, pôvodnej verzii, ktorá mi prišla ako "rozprávka na dobrú noc". Asi už pochádzam zo skazenejšej novej éry divákov, ktorá potrebuje viac a viac podnetov na to, aby sa vôbec trochu bála...



Réžia: Fede Alvarez

Rok: 2013

Krajina: USA

Dĺžka filmu: cca 1 hod. 30 min.

Hrajú: Jane Levy, Shiloh Fernandez, Jessica Lucas, Lou Taylor Pucci, Elizabeth Blackmore a iní.


Krátky obsah: Partia známych sa vyberie na menší výlet do lesa na chatu, pretože Mia sa potrebuje vyliečiť zo svojej závislosti na drogy a pobyt na čerstvom vzduchu v prírode by jej mal prospieť. V chate neskôr objavia podivné okultné predmety a mumifikované, rozkladajúce sa mačky. Medzi inými vecami objavia i prastarú knihu, v ktorej sú popísané rôzne divné zaklínadlá a myšlienky. Jeden z nich nahlas prečíta pár riadkov, a tým "odomkne" silu zla.
Mii sa zhoršujú abstinenčné príznaky, ujde do lesa, v ktorom ju napadne prebudená sila zla, miestny lesný duch, ktorý sa ujme jej duše. Keď sa vráti späť na chatu, už to nie je tá Mia, ktorú všetci dobre poznali...  

Hodnotenie na čsfd: 58% (pôvodná verzia: 78%) 

Moje hodnotenie: 80%
Odôvodnenie: Ako som už na začiatku písala, nová verzia má pre mňa väčšie, desivejšie čaro, ale ako sa vraví - koľko ľudí, toľko chutí, a tak možno Vás osloví väčšmi pôvodná verzia. Je dobré oba kúsky porovnať a podľa dojmov si vybrať. Evil Dead je pre mňa hororovou pochúťkou, ktorú si rada pozriem zas a zas. Málo filmov vo mne vyvolá strach a pri Evil Dead sa to vždy podarí!


Trailer:
Pôvodná verzia:

Remake:



  

2 komentáre: