utorok 2. augusta 2016

Horns (Rohy) z pera JOEa HILLa - Film vs. Kniha

Skoro vždy, keď mám k dispozícii knižku a film, ktorý bol spracovaný podľa námetu danej knihy, najprv si prečítam knižku a následne na to príbeh z nej porovnám v spracovanom filme. Veľakrát ma naštve, keď si najprv pozriem film (seriál) a až o niečo neskôr zistím, že vznikol podľa knihy. To mi potom mierne pokazí zážitok z čítania, keď už na 80% viem, čo asi bude na jednotlivých miestach deja nasledovať, i keď mnohé časti bývajú vo filme prehliadnuté a nezaznamenané... Potom už moja fantázia pracuje len na polovičné obrátky.

Pri diele Rohy z pera, syna majstra hororu S. Kinga, Joea Hilla som nemusela riešiť túto dilemu, pretože sa ku mne najprv dostala knižka. O rok na to som zistila, že už natočili film, na ktorý som sa 2x tak veľmi tešila, pretože toto dielo patrí k mojim obľúbeným! Láska Iga Perrisha a Merrin Williamsovej je taká krásna, nevinná, úprimná a nekonečná, že sa do nej začítam rada zas a zas. 

Rozmýšľala som nad tým, prečo ma knižka tak nesmierne oslovila. Zrejme to bude tým, že v deji nechýba naozaj nič, čo by malo skvelé dielo obsahovať - je tam láska, zrada, postupná gradácia deja, nečakaný zvrat, hororové prvky zmiešané s detektívkou a thrillerom, dramatické rozuzlenie, vtipné dialógy... A predovšetkým mi štýl písania tohto autora mierne pripomína tvorbu S. Kinga, medzi riadkami je to dosť cítiť a verní fanúšikovia to tam nájdu tiež... Nehovoriac o krásnom romantickom príbehu hlavných postáv, ktorých láska nabrala temný odtieň a rútila sa do nenávratného konca...    

Keď som si pozrela film, bola som mierne sklamaná. Hlavná postava, ktorej výkon stvárnil Daniel Radcliffe, sa mi zdala byť v knižke oveľa lepšie vykreslená. Takisto mi vo filme chýbali tie vtipné dialógy, ktoré sú v knihe v prvých kapitolách v hojnom počte a dokonale vykresľujú vzťah "Diabla" a silu pravdovravnosti, ktorú vyvolá v každom človeku, na ktorého narazí.
Jednoducho sa mi opäť potvrdilo, že film je film a kniha je kniha. Vo filme išlo o efekty, ktoré mali za úlohu zaujať a oslniť diváka. Páčilo sa mi, že romantický vzťah Iga a Merrin bol znázornený temer dokonale autenticky, pričom Merrin stvárnila vskutku krásna herečka, no záver filmu mi prišiel taký... akoby nasilu preplácaný, aby mal to povestné "hollywoodske vyvrcholenie".     

Takže... opäť na plnej čiare vyhráva knižka!
No tí, ktorí neradi čítajú alebo sú príliš leniví, aby sa prelúskali 380 stranami tohto skvelého románu, by si mali pozrieť aspoň film. Rozhodne stojí za mrknutie:-)
Knižka sa bude páčiť fanúšikom Stephena Kinga. Joe Hill ide v jeho šľapajách, páčia sa mi od neho všetky knihy, no Rohy sú pre mňa také naj...   

Krátky obsah: Ig Perrish sa jedného dňa po prežúrovanej noci prebudí s rohami na hlave a začne pátrať, prečo sa to stalo. Dlhé roky miloval Merrin Williamsovú, ktorá bola jeho prvou a jedinou láskou, no po jej smrti už nikdy nebol ako predtým. Niekto ju znásilnil a zavraždil a jej smrť pripísali za vinu jemu, aj keď proti nemu nenašli žiadny dôkaz. Rohy mu však teraz pomáhajú v hľadaní pravého vinníka, pretože každý, kto sa ocitne v jeho blízkosti, je nadprirodzenou silou nútený vravieť pravdu...   

Trailer k filmu:
   
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára